Seuran perustajajäseniin lukeutunut Jouko Jokinen on nukkunut pois

Yhteisömme kohtasi suru-uutisen, kun seuran perustajajäseniin lukeutunut Jouko Jokinen nukkui pois 22.9.2024.

Golfseuran toiminta alkoi talvigolfista. Kesägolf tuli mukaan myöhemmin, kun Saarenkylän kenttä saatiin avattua. Golftoiminnan käynnistys ja ylläpito oli alkuaikoina pienen ja aktiivisen porukan varassa, johon myös Jouko lukeutui.

Talvigolfia ideoitiin ja mallia haettiin Sveitsistä Joukon ja Pertti Murtovaaran toimesta. Joukon työnantaja Finnair sponsoroi reissun ja sittemmin pitkäaikaisesti talvigolftoimintaa.

Pikaluistelussa Suomea olympia- ja MM-tasolla edustanut Jouko oli hyvin aktiivisesti mukana seuran toiminnassa usean vuoden ajan sihteerinä ja välillä myös johtokunnan jäsenenä. Sihteerinä toimiessa hän oli mukana lähes kaikessa ja alkuaikoina laski myös pelaajien tasoitukset.

Seuran jäsen Jouko oli seuran perustamisesta aina tähän päivään asti ja sittemmin hän liittyi myös golfyhtiön osakkaaksi.

Viimeiset golfkierroksensa hän pelasi kaksi vuotta sitten 85-vuotiaana.

Joukon muistoa kunnioittaen ja omaisten suruun osaa ottaen,

Kuva: Lapin Kansan arkisto

Evästeasetuksesi on tallennettu