Pelaajien olosuhteita parannellaan Ounasvaaran golfpuistossa

Kevät on ollut vaihteleva ja se on siirtänyt golfkentän avaamista Ounasvaaralla. Enää ei kuitenkaan tarvitse odotella, kun kenttä avattiin talvigreeneille lauantaina 18.5. Tulevalle kesälle kentälle ja kenttäalueelle on tulossa muutamia muutoksia. Uudelle kaudelle on pyritty kehittämään väylien pelattavuutta, paranneltu klubitalon viihtyisyyttä ja pian päästään myös aloittamaan uuden huoltorakennuksen rakennustyöt.

Kentän muutokset tulevat takaysille, kertoo toimitusjohtaja Pekka Kankaanranta.

- Viime syksynä teimme kauden jälkeen korjauksia väylille 13 ja 15. Tällä pyrimme ohjaamaan vesiä paremmin siten, että jatkossa saamme kuivemmat väylät. Kauden alussa nämä korjaukset näkyvät kentällä siten, että väylillä on korjattavat alueet siihen saakka, kun nurmi kasvaa näillä alueilla, sanoo Kankaanranta.

Rangealue on ollut kovassa käytössä. Nyt sinne on valmistumassa palloautomaatille katos, jonka avulla saadaan rangen ympäristö siistimmäksi.
Monille pelaajille kesän kilpailut ovat se suola, mikä innostaa aina vaan parantamaan pelaamista ja mittaamaan taitojaan kilpailuissa. Tulevana kesänä kilpailuja on suurin piirtein saman verran, kuin aiempinakin vuosina. Myös junioreille tullaan järjestämään golfin opetusta, samoin kaikille suunnattuja alkeiskursseja järjestetään tuttuun tapaan miltei viikoittain.

Viihtyisyyttä lisää myös klubille

Talvigolfkauden jälkeen myös klubilla on tehty pieniä muutoksia viihtyvyyden lisäämiseksi.

- Klubin yläkertaan on jo tehty ja lisäksi on suunnitteilla ehostusta ja alakertaan on tehty pientä pintaremppaa. Näin saamme toivottavasti parannettua golfareiden viihtyvyyttä. Jatkossa on tarkoitus saada vielä lisää uusia elementtejä klubin sisustukseen, sanoo Kankaanranta.

Uusi huoltorakennus rakentuu

Kenttätyön parantamiseen ja koneiden huoltoon on jo pitkään odoteltu uutta tilaa. Nyt uuden huoltorakennuksen työt ovat alkamassa, sillä tavoitteena on se, että kesäkuussa päästäisiin aloittamaan työt maatöiden osalta. Rakennuksen odotetaan valmistuvan ennen talven tuloa, kertoo Kankaanranta.

- Rakennuksesta tulee noin 410 neliöinen. Siinä on tilat koneiden säilytykseen ja korjaukseen ja rakennukseen tulee myös sosiaalitilat kentän henkilöstölle. Tämän odotetaan parantavan jatkossa kentänhoidon edellytyksiä ja henkilöstön viihtyvyyttä, sekä tarjoavan asianmukaiset tilat koneiden huoltoon. Lisäksi koneet voidaan säilyttää myös talviaikaan omissa tiloissa vuokratilojen sijaan.

Iloa pelaamiseen

Tänäkin kesänä tarkoituksena on pyrkiä parantamaan kokemusta kentällä pelaamisesta.

- Keleihin ei voi vaikuttaa, mutta niin pian kuin on mahdollista, avaamme kentän kesägriineille, pohtii Kankaanranta.

- Tavoitteena tietysti on, että paikallisesti kiinnostus lajia kohtaan edelleen kasvaisi ja pelaajamäärät jatkaisivat positiivista kehitystä, lisää Kankaanranta.

Teksti: Terttu Karhumaa

Kuvat: Ville Rautio