Talvigolfkisat käynnistyvät maaliskuussa

Talvigolfkenttä on ollut avattuna nyt pari viikkoa ja pikkuhiljaa myös kauden kilpailukalenteria on päästy tekemään. Jo nyt on selvää se, että talvigolfkisoja kisataan Ounasvaaralla kolmet. Ensimmäinen kisa on 4.maaliskuuta, seuraavat viikon välein.

Lajeina talvigolfissa ovat scramble, lyöntipeli ja luonnollisesti talvimestaruuskisa, joka on yksilökisa.

Kesäkauden kilpailukalenteri ei kuitenkaan ole vielä valmiina, kertoo kilpailutoimikunnan puheenjohtaja Risto Sainio.

- Sen voi jo kesäkaudesta kertoa, että kilpailuja on tulossa enemmän kuin viime kesänä. Tämä johtuu siitä, että kiinnostus kilpailuja kohtaan on lisääntynyt ja pyrimme saamaan kaikki halutut kilpailut kalenteriin. Halukkuutta on etenkin yhteistyökumppaneiden kanssa.

Kesän kilpailuihin pyritään saamaan mukaan golfin eri lajeja.

- Suunnitelmissa on sekä yksilökilpailuja että ryhmäkisoja, siis mm. scramblea- pistebogia, foursomea ja best ballia, laskeskelee Sainio. Eri pelimuotojen vaihtelulla pyrimme saamaan enemmän kilpailijoita mukaan. Painotan vielä, että aloittelijoillekin tulee omat kisansa.

Kuntogolfaajia ei ole unohdettu

Kilpailuja tulee olemaan siis kesällä melkoisesti ja niitä on viikonloppuisin, painottuen lauantaipäiviin (yleensä aamupäivisin lähdöt ovat suljettu), samoin joitakin kisoja on arkipäivinä. Puheenjohtaja Sainio korostaa kuitenkin, että myös ne pelaajat, jotka eivät kilpaile pääsevät kentälle.

- Yritämme sijoittamaan kisat siten, että myös kuntogolfaajille jää aikoja. Ei siis tarvitse huolestua siitä, että kentälle ei pääsisi pelaamaan esimerkiksi viikonloppuina.

Kilpailutoimikunta avainasemassa - myös uusille jäsenille on tilausta

Kilpailukalenteri pyritään saamaan valmiiksi hyvissä ajoin kevään aikana. Kilpailutoimikunnan jäsenet ovat mukana suunnittelemassa kalenteria. Sainion mukaan heistä on suuri apu, kun kilpailujen ajankohtia valmistellaan.

- Meillä on tässä toimikunnassa hyvä porukka, joka on tehnyt tätä aiemminkin. Olen saanut heiltä valtavasti apuja, sillä he tekivät meille jo valmiit pohjat, minkä pohjalta olemme voineet edetä. Tosin kilpailutoimintaan tarvittaisiin vielä lisää väkeä, eli jos löytyisi uusia kilpailutoimikunnan jäseniä, olisimme siitä hyvin tyytyväisiä, pohtii Sainio.

- Ja jos joku on kiinnostunut asiasta, me kyllä koulutamme hänet ja luvassa on myös jonkin verran porkkanoita, asian eteen tehdystä työstä.

Lisätiedot: Risto Sainio, 040 824 6150.

Teksti ja kuvat: Terttu Karhumaa.