Ismo Lahtela, Santa Claus Golf Club ry:n puheenjohtaja

Otsikon alla olevissa jutuissa tutustumme golfyhteisössämme toimiviin henkilöihin.

Tässä esittelyssä on Santa Claus Golf Club ry:n puheenjohtaja Ismo Lahtela.

Kuka olet?

Olen piakkoin eläköityvä peruskoulun luokanopettaja, kolmen alle kouluikäisen pojanviikarin pappa sekä Piitin aviomies.

Olet seuran puheenjohtaja, mitkä ovat tehtäväsi?

Seuran puheenjohtajana edustan seuraa eri tilaisuuksissa yhdessä toiminnanjohtajan ja muun seuran hallituksen kanssa. Puheenjohtajana johdan hallituksen kokouksia sekä olen yhteydessä mahdollisimman paljon seuran jäseniin palautteen sekä kehittämisideoiden kartuttamiseksi. Toivonkin runsaasti yhteydenottoja seuramme jäsenistöltä. Edustan seuraa myös Arctic Golf Oy:n yhtiökokouksessa sekä hallituksessa.

Mitä mieltä olet seuran toiminnasta?

Seuramme toiminta on vakiintunut lähes neljänkymmenen vuoden aikana. Seuralla talous on kunnossa ja seura on pystynyt maksamaan mm. Arctic Golf Oy:lle hyvin kenttä- ja tilavuokria. Seurassamme toimii neljä toimikuntaa, kilpailu-, juniori-, klubi- ja senioritoimikunta. Seura on yhdessä Arctic Golf Oy:n kanssa pystynyt tarjoamaan jäsenilleen miellyttävän golfkokemuksen kentällämme ja sen toivoisin jatkossakin olevan näin.

Kenttämme on pysynyt hyvässä kunnossa ja pelikausi on jatkunut viime vuosina. Lähiajan yksi tärkeimmistä tavoitteista on kentän huoltorakennuksen valmistuminen kenttähenkilökunnan sosiaalisiksi tiloiksi sekä kenttäkaluston huoltamiseen ja säilyttämiseen.

Mitä ajatuksia tulevasta tällä kentällä?

Ounasvaaran Golfpuiston toivon jatkavan myönteistä kehittymistään myös seuran jäsenten palvelujen parantumisessa. Talkoot ovat olleet merkittävässä asemassa kentän pelattavuudessa. Tämän toivon jatkuvan ja talkoolaisia tulevan lisää toimintaan.

Oma pelaaminen?

Minun tapani pelata on nauttia golfista, saada ulkoilla hienossa ympäristössä puolison ja kavereiden kanssa ja pitää kunnostani huolta. Tasoitukseni mukaan minun pitäisi kierroksen aikana tehdä muutama par bogien lisäksi välttäen tupla- ym bogit. Vaikka pelini menisi sinne tai tänne lättykahvit Holari-kiskalla eivät jää nauttimatta.

Näkemisiin ja tapaamisiin kentällä!

Teksti: Terttu Karhumaa