Maarit Hyvönen, palvelupäällikkö

Otsikon alla olevissa jutuissa tutustumme golfyhteisössämme toimiviin henkilöihin.

Tässä esittelyssä on palvelupäällikkö Maarit Hyvönen.

Kuka olet?

Olen Maarit Hyvönen, Santa Claus Golf Clubin palvelupäällikkö, Mataksi kutsutaan. Olen ollut klubilla töissä parisen vuotta. Töihin tulo tähän golf- ja ravintola-maailmaan oli minulle loikka tuntemattomaan, sillä edelliset 30 vuotta olen toiminut erilaisissa esimiestehtävissä kaupan käyttötavarapuolella.

Mitkä ovat työtehtäväsi?

Vastaan mm. klubin asiakaspalvelusta, sen golfasiakkuuksista ja -varauksista, klubin päivittäisistä toiminnoista, keittiöstä, tilauksista, kurssi-, tyky- ja kilpailujärjestelyistä. Työtehtäviini kuuluu myös klubin henkilökunnan työvuorosuunnittelu ja esimiehenä toimiminen.

Mitä täällä tarjotaan kävijöille?

Toukokuussa golfareille tarjotaan klubilla vielä etupäässä kahvilatuotteita kuten voileipiä, leivonnaisia ja salaattiannoksia juomien lisäksi, mutta kesäkuun alusta aloitamme uudet ruokailujärjestelyt. Olemme luopuneet menuannoksista ja siirrymme jokapäiväiseen lounasbuffaan, joka koostuu salaattipöydästä ja vaihtelevasta lämpimästä ruoasta.

Kioskilla on vastaavasti oma tarjontansa sisältäen suolaisia ja makeita herkkuja.

Millainen työpaikka tämä on?

Työpaikkana tämä on varsin mieluisa. On ollut antoisaa oppia ihan uutta ja on ihana nähdä kun ihmiset nauttivat pelaamisesta ja klubilla käymisestä. Puitteet ja miljööhän ovat hienot niin kentällä kuin klubillakin ja työkaverit sekä asiakkaat todella mukavia.

Mitä mietteitä tulevasta kesästä?

Tuleva kesä tulee olemaan haasteellinen, kun monia toimintatapoja on päivitetty ja me klubin työntekijät kaikki olemme enemmän tai vähemmän uusia. Uskon kuitenkin, että toimintoja saadaan tehostettua ja palvelua parannettua. Toivottavasti se sitten näkyy asiakkaiden tyytyväisyytenä.

Omat golftaidot?

Taidoista ei voi puhua, greencard on kyllä suoritettu, mutta uuden työn oppiminen ja pitkät päivät ovat vieneet aikaa ja energiaa sen verran, että pelaaminen on jäänyt. Toiveissa olisi kyllä tulevaisuudessa päästä vielä harjoittelemaan.

Teksti: Terttu Karhumaa